Які бувають шкідливі звички і як від них

позбутися?

/Files/images/garbaruk_yulya/197032_700x531.jpg

Люди мають різні шкідливі звички, які можуть формуватися ще з раннього дитинства. Помилково вважають, що є тільки кілька: алкоголізм, наркоманія і куріння, але перелік є великим.

Які бувають шкідливі звички?

Список шкідливих звичок є великим, але спочатку слід визначитись, що розуміють під ними. Закономірність дій, які повторюють протягом довгого часу, вважають звичкою. Що стосується шкідливості, то про неї кажуть, коли дія несе в собі потенційну загрозу для здоров'я, психологічного стану, навколишнього середовища і так далі. Ось найпоширеніші шкідливі звички:

  • куріння;

  • вживання алкоголю;

  • вживання наркотиків;

  • любов до шкідливої їжі;

  • ігроманія;

  • лихослів'я;

  • шопоголізм і так далі.

Шкідливі звички підлітків

У підлітковому віці діти вже починають балуватися сигаретами, пробують алкоголь та навіть наркотики. Це не всі шкідливі звички, які стосуються молодого покоління.

  1. Проблема сучасності - постійне використання смартфонів, від яких деякі діти не відходять. Ці шкідливі звички в школі призводять до падіння успішності. З-за гаджетів підліток жертвує багатьма потребами і можливостями.

  2. Поширеною є залежність від батьків, коли підліток не здатний приймати самостійні рішення. Статистика показує, що такі діти більше схильні до прийому алкоголю, наркотиків і куріння.

  3. До шкідливих звичок відносять ігрову і телевізійну залежність. Іноді дитині віртуальний світ більш привабливий і цікавий, що негативно відбивається на його соціальному житті.

/Files/images/garbaruk_yulya/images.jpg

Шкідливі звички харчування

Статистика показує, що у багатьох людей є небезпечні звички, що стосуються харчування. Вони негативно впливають на здоров'я і фігуру. Щоб зрозуміти, як змінити шкідливі звички, необхідно знати ворогів в обличчя:

  1. Швидке вживання їжі. Часто люди їдять похапцем, наприклад, кудись спізнюючись. Під час цього можна заковтнути зайве повітря, що призведе до здуття живота. Крім цього, подібна звичка часто провокує набір зайвої ваги.

  2. Відмова від сніданку. Дієтологи вже давно довели, що ранковий прийом їжі є найголовнішим, тому пропускати його не потрібно. Дослідження показали, що люди, які відмовляються від сніданку, з'їдають протягом дня більше калорій.

  3. Їжа на ніч. Увечері прийом їжі повинен бути легким, щоб не перевантажувати травну систему. До того ж, ближче до сну сповільнюється метаболізм.

  4. До інших шкідливих харчових звичок можна віднести: зловживання солодощами, недостатня кількість випитої води і так далі.

Як позбутися шкідливих звичок?

Є кілька порад, які можна використовувати для боротьби з цими шкідливими звичками.

  1. Знайдіть мотивацію. Це основний етап для боротьби з шкідливою звичкою. Наприклад, якщо вся справа в переїданні і вживання шкідливої їжі, то мотивом для розбудови свого раціону стане одяг, який ви не могли собі дозволити з-за зайвої ваги.

  2. Простіть себе. Відмова від шкідливих звичок неможлива, якщо людина не буде знати свої мінуси. Краще всього скласти докладний список, щоб знати ворога в обличчя.

  3. Заохочення. Шкідливі звички - серйозний суперник, у боротьбі з яким без стимулювання не обійтися. Можна раз на два тижні робити собі різні приємності - наприклад, зменшивши кількість цигарок вдвічі, можна сходити в хороший ресторан.

  4. Контролюйте себе. Уникайте ситуацій, які можуть наштовхнути на шкідливу звичку - наприклад, якщо проблеми з алкоголем, то уникайте вечірок.

  5. Допомога. Не соромтеся в складних ситуаціях звертатися за допомогою.

Профілактика шкідливих звичок

Боротися з існуючими проблемами - непросте завдання, тому краще запобігати їх появі. Є певний план, який слід застосовувати для профілактики:

  • створення активної життєвої позиції;

  • коригування норм поведінки;

  • активне дозвілля і здоровий спосіб життя.

Будьмо здорові!!!



ЧИМ МОЖНА ЗАЙНЯТИСЯ В УКРИТТІ ДІТЯМ

Ми знаємо, що багатьом з вас непросто, ви втомилися, виснажилися. Ще складніше найменшим, тож ми хочемо запропонувати кілька ідей щодо того, в які ігри можна грати в укриттях.

Важливо пам'ятати, що аудіальний канал сприймання під час звуку сирен перебуває в особливому навантаженні, і його потрібно чимось «зайняти». А під час стресу ігри дітей можуть бути трохи «регресивними» - старші діти можуть знов грати в ігри для малечі (співати хором, горланити і кричати, слухати у навушниках аудіоказки та музику, взяти з собою гітару, влаштувати для всіх концерт).

Ігри для тіла

1. Пластилін (зараз ліпити може бути ефективніше, ніж малювати).

2. За можливості взяти з собою подушки, щоб зробити халабуду.

3. Взяти нитки, щоб навколо себе «окреслити» коло безпеки.

4. Оригамі.

5. Кінетичний пісок.

6. Робити мотанки з хусточок, серветок і роздавати дітям у сховищі.

7. Вчитись жонглювати.

8. «Чарівні дотики» – уявити, що тіло – музичний інструмент. І кожна частина тіла виконує свій певний звук. Торкатися долонею, щоб дитина співала, мугикала, кукурікала тощо.

9. «Я – тваринка». Вказати жестом, позою, звуками якусь тваринку. Інший гравець має вгадати (образ тварин завжди «про життєвість»).

10. Видувати мильні бульбашки.

11. «Докричатися до Місяця» - уявити, що потрібно прокричати послання до космонавтів або інопланетян. Можна кричати з різних куточків кімнати один до одного, можна спрямовувати звук «далеко-далеко».

12. «Видихнути хмаринку» - уявити, що вдихнули хмаринку і видихнули її зі звуком, можна з грозою і блискавкою (тупотіти при цьому ногами).

13. «Погода» - можна ходити, можна стукотіти подушечками пальців (краще нігтиками): спочатку сонечко і легесенький вітерець (йдемо-стукаємо повільно, м'яко і тихо), потім вітер набирає сили, починається дощ (йдемо-стукаємо швидше і топаємо ногами). Дощ посилюється – топаємо сильніше, злива – стрибаємо, гроза або ураган – стрибаємо, дмухаємо з усієї сили і кричимо, вітер заспокоюється, дощ стихає – поступово ідемо тихіше і повільніше. Завершуємо «хорошою погодою».

14. «Клац-клац» - клацати зубами, ніби від холоду, потім показувати зуби, як мавпочки, шкіритись і ричати, як тигри.

15. «Лети!» - дмухати один на одного, як на перо. Дозволити собі подмухати на тата чи маму, щоб «здути» їх з місця.

16. «Товкачки» - «відштовхнути повітряною хвилею» тата чи маму (партнера у грі), зробивши жест руками. Інший гравець «відлітає» від дитини.

17. «Подушковий бій».

18. «Бійці сумо» - засунути подушку під футболку й боротися, подушка буде пом'якшувати удар.

19. Рвати папір, а потім зробити з нього колаж.

20. «Шкрябалки і дряпалки» - нігтиками «прошкрябати» малюнок в тісті, у фользі, в крупі.

21. Боулінг – збивати будь-які предмети (дозволити порушити порядок).

22. «Злий бобер» - придумати злу тваринку і поводитись так, як, на нашу думку, може себе вести ця тваринка. Потім обернутись на добру тваринку, потім – на людину.

23. «Випустити кігтики» - показати, як тигренятко шипить і показує кігті, коли хоче захищатися, потім обернутись на людину.

24. «У ціль» - зім'яти в руках папір і, неначе м'ячиком, потрапити у ціль.

25. Кричати в «мішечок для криків» або в стаканчик.

26. «Буцання: так – ні» - буцатися руками або головою, говорячи по черзі «так» або «ні».

Настільні ігри

1. Шахи або шашки.

2. «Джанга», «Грайливі сови», «Крокодил», «Хто я»…

3. Карти «UNO».

4. «Дуплет», «Твінс».

5. «Доміно», розставляти і влаштовувати «ланцюгову реакцію».

Малювання

1. Мандали, хатинки, веселки, ангеликів, природу.

2. Мрію.

3. Найбезпечніше, захищене місце.

4. Те, що хочеться робити одразу після війни.

5. Розмальовки.

Ігри у слова

1. Гра «ЧОТИРИ СЛОВА» - обираємо 4 абсолютно не пов'язаних між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі маленьку розповідь.

2. Гра «РІЗНОМАНІТТЯ СЛІВ». Обираємо довге слово, з його літер кожен на своєму аркуші складає і записує багато маленьких.

3. Гра «НАВПАКИ» - говорити слова навпаки, не записуючи їх (наприклад, ЧАЙНИК – кинйач, СТІНА – анітс...).

4. Написати вроздріб на аркуші літери, а потім з'єднувати їх лініями в слова.

5. Гра «ПОКАЖИ СЛОВО» - один гравець загадує слово й показує його пантомімою.

6. Гра «Я ЗАГАДАВ» - розказати про загадане слово, не називаючи його (наприклад, «Я загадав – білий, холодний, скрипить під ногами, тане...).

7. Гра «ІНДУКЦІЯ – ДЕДУКЦІЯ». Гравець задумує предмет, а всі інші мають його вгадати, задаючи питання, на які можна відповідати лише «Так» чи «Ні».

8. Гра «ОСТАННЯ ЛІТЕРА». Кожен гравець говорить слово, яке починається на останню літеру попереднього слова.

9. Гра «РИМА». Називаємо 4 (або два) випадкових слова, для яких шукаємо риму або з якими придумуємо вірш на 4 рядочки.

10. Гра «БУКВА» - називаємо слова тільки на задану букву (наприклад, для дорослих: словапредмети на загадану букву, які можна покласти в трилітрову банку).

11. Гра «ШУКАЄМО СХОЖІСТЬ». Називаємо два випадкових слова – чим вони можуть бути схожі?

12. Гра «ЧАРІВНА МОВА» (для дітей, які вчаться розбивати слова на склади). Говоримо, але перед кожним складом додаємо додатковий склад (жи, ма, хрю....).

13. Гра «КАЗКА». Складаємо казку – кожен говорить по реченню.

14. Гра «АСОЦІАЦІЇ» - один гравець називає слово, наступний – свою асоціацію на це слово (дітям можемо пояснити – перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово).

15. Гра «ЦЕ СЛОВО ВМІЄ...» - описуємо слово його «уміннями».

16. Гра «КАРТИНА» - називаємо слово. По черзі розказуємо, яку «об'ємну» картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово (наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім'я сидить за столом і розмовляє; для другого – чайна плантація і збирачі чаю; для третього – стіл накритий скатертиною, грає музика; для четвертого – чайна церемонія; для п'ятого – людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотою і чаєм).

17. Гра «АНТОНІМИ» - називаємо слова і шукаємо до них антоніми.

18. Гра «НЕІСНУЮЧЕ СЛОВО» - придумуємо неіснуючі слова, і проговорюємо, що б вони могли означати на мові інопланетян.


Кiлькiсть переглядiв: 110

Коментарi