Проблеми, що виникають під час переходу від початкової до середньої ланки та причини їх виникнення.
Організаційна робота починається ще в початковій школі, задовго до переходу дітей у п'ятий клас. З метою забезпечення реальної єдності педагогічних вимог методичними об'єднаннями вчителів початкових класів та вчителів-предметників основної школи виділяються основні вміння та навички учнів з предметів.
Також щорічно доцільно проводити ознайомлення педагогічного колективу, адміністрації школи й батьків учнів з проблемою наступності, планом роботи й результатми психологічних обстежень. На семінарах класних керівників і вчителів-предметників слід знайомити з основними завданнями та труднощами первинної адаптації, тактикою спілкування з дітьми і з тими, яку допомогу їм можна надавати.
Педагогам-предметникам, класним керівникам, які будуть працювати в п’ятих класах, пропонується відвідувати уроки у випускних класах початкової школи, ознайомитися з програмами та системою вимог учителів початкової школи. Вони можуть порівняти свою програму із програмою початкових класів з певної навчальної дисципліни, визначити розбіжності у вимогах, провести пробні уроки, спостерігати за дітьми, надати консультації батькам у навчальній самоорганізації.
З боку батьків необхідно одержати одержати згоду на проведення тренінгових та корекційних занять із їхніми дітьми, ознайомити із проблемами «особливих» дітей (гіперактивних, тривожних, вразливих), розповісти про можливі причини такої поведінки та про те, яку допомогу можна надати дитині.